Bila Ramadhan menjelma

Assalamualaikum & Salam Ramadhan 


masa berlalu dengan pantas, kali ni dah masuk 22 tahun aku menyambut bulan Ramadhan. Allhamdulillah, syukur kepada Allah S.W.T. coz memberi berkesempatan bertemu kita pada kali ni. dengar je Ramadhan automatik la semua warga Muslimin & Muslimat WAJIB berpuase. puase ni menahan diri daripada makan dan minum, selain itu ia juga baik bagi kesihatan. 

" Dr. Hisyam Ibrahim Al-Khatib, dalam kitab ‘Al-Wafiz Fi Al-Tib’ menjelaskan puasa juga telah memberi peluang kepada organ-organ di dalam tubuh badan untuk memperbetulkan semula sistem penghadaman. Pengambilan makanan yang tidak terkawal atau lebih daripada kadar keperluan badan juga menyebabkan sistem yang bertindak mengawal badan terpaksa bekerja lebih kuat bagi mengimbangi seluruh pergerakan badan. Oleh itu, penyakit-penyakit seperti seperti tekanan darah tinggi, pertambahan lemak dan peningkatan gula dalam darah amat mudah menyerang dan melemahkan kekuatan badan seseorang individu. Jadi, berpuasa adalah jalan terbaik bagi memulihkannya kerana dengannya wujud satu sistem baru dalam badan yang bertindak mematikan sel-sel lama untuk digantikan dengan sel-sel baru yang lebih baik dan bertenaga."

hahaha SETAN pun kena ikat. padan ngn muka kau setan,


tapi ade jugak setan yang tinggalkan pesanan.hehe 


En. Setan ni dah diikat so dengan itu marilah kita sama-sama memperbanyakkan lagi melakukan amal ibadat di bulan yang penuh makna ni. menambahkan lagi pahala antaranya dengan

bersedekah


baca quran

 solat terawih

and lastly pesanan aku
jangan sesekali berniat atau sengaja nak ponteng puase taw


SALAM RAMADHAN


Anak gorila gagah perkasa,
Amat terkenal di Kampung Sentosa,
Maaf andai terkasar bahasa,
Saya ucapkan selamat berpuasa.




love,
aniecce